نامه یک محیط بان به فرزند شهید حنیفی
روستای اربط
گوزل کندیمیز
پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:, :: 20:37 :: نويسنده : کمال مردان اربط

حامد جان سلام
شنیدم هیجده روز چشم انتظار بابا بودی تا ازسهند بیاید تا با دوربین چشمی او بازی کنی ودر این غریبی روز گار این همه پستی و زبونی را نگاه کنی . حامد جان بابا هیجده روز در حالت کما و بی خبری بود . بابا کلیه هایش را از دست داد . بابا بدلیل عفونت ریوی دچار مشگل تنفسی شد . شنیدم شکار چی ظالم چهل و هفت ساچمه در مغز بابا یتو که بابای تمامی ماها بود خالی کرد و چشمان محمد احمدی را نیز نشانه رفت . حامد جان سهند با آن همه بلندی و زیبائیش در مقابل غیرت و شهادت بابایتو شرمنده است و در مقابل ایثار بابای تو زانو زده است . دلم می خواهد با تو به سهند بیایم وتمام گلهای دنیا را در سهند و در جائی که خون گرم بابای تو را رنگین کرد بریزم . حامد من دوست بهرام هستم . دلم برایش تنگ شده
بابا نان داد بابا آب داد بابا در سهند جان داد
دوست بابای تو

زندگی نامه محیط بان شهید بهرام حنیفی
مقدمه : آهوان زیبای دشتها و کوهها ، پرندگان تیز پرواز و آزاد آسمانها ، حیوانات بی آزار بیشه زاران ، ماهیان رها و شناور رود خانه ها و دریا ها ، درختان سر بفلک کشیده جنگلها ، خارها و پشته های کویر ها و صحرا ها در سایه حضور مقتدرانه محیط بانان همشیار و مهربان گذرزمان را نظاره می کنند .
و آنگاه که دلاور مردانی چون شهید حنیفی قهرمان آماج گلوله های نا جوانمردانه شکارچیان قرار می گیرند ، روحشان آزرده و چشمهایشان ستاره باران اشکهائی می شود که هرگز نمی خشکد .
شهید بهرام حنیفی در اول فروردین یکهزار و سیصد و پنجاه چهار در روستای اربط از توابع شهرستان اسکو دیده به جهان گشود . وی در سن هفت سالگی دبستان شهید فتحی اربط شد و پس از اتمام دوران دبستان و برای ادامه تحصیل به مدرسه شبانه روزی میلان اسکو وارد شد . در سال یک هزار و سیصد و هشتاد و یک بعلت وجود زیستگاه حساس و مهم منطقه اربط ( در بطن منطقه شکار ممنوع سهند که بهترین زیستگاه قوچ و میش سهند محسوب می شود ) مسئول اداره اسکو به مدریت وقت پیشنهاد ایجاد پاسگاه در حومه روستای اربط را می نماید که ایشان نیز ضمن استقبال از پیشنهاد ، دستور ایجاد پاسگاه و معرفی یک نفر نیروی علاقه مند و فعال را صادر می نماید . اداره اسکو طی تحقیقاتی سر انجام از بین ده نفر نیرو که برای خدمت به محیط زیست علاقه داشتند آقای حنیفی را انتخاب و به اداره کل معرفی می نمایند که ایشان در فروردین سال هشتادو یک به واحد اسکو معرفی و شروع به کار مینمایند .
سوابق و افتخارات
شهید بهرام حنیفی از همان اوائل خدمتش نشان داد فردی متعهد ، صادق وبا وجدان کاری بال بوده وبا فیزیک بدنی مناسب و روحی با ایمان و نترس در اکثر ماموریت ها موفق نشان داد چنانچه لقب ببر کوهستان را نه خود اختصاص داده بود . بهرام بسیار مسئولیت پذیر بود ودر عرض چند ماه به تمامی مسائل محیط بانی آشنائی کامل پیدا کرده بود به طوری که در طول خدمت اندک خود در پنج در کیری مسلحانه و بیست وپنج مورد کشف خلاف موفق به دستگیری بالغ بر پنجاه نفر متخلف گردید . وی در مسابقه کوهپیمائی محیط بانان استان در سال هشتاد و دو بعنوان نفر اول به خط پایان رسیده و بهترین و قویترین محیط بان سال هشتاد و دو شناخته شد ، آری شهید حنیفی در شجاعت و صداقت و لیاقت کم نظیر بود و جان عزیز خود را فدای حفاظت از ارزش های مقدس محیط زیست کرد .
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان روستای اربط و آدرس arbat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 31
بازدید کل : 13547
تعداد مطالب : 5
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1